فرهنگی ادبی اجتماعی

فرهنگی ادبی اجتماعی

فرهنگی ادبی اجتماعی
فرهنگی ادبی اجتماعی

فرهنگی ادبی اجتماعی

فرهنگی ادبی اجتماعی

وطنم ایران...




#وطنم_ایران


پاره یِ تَنَم ، وطنم سلامَت باد


سندِ جانِ من به نامت باد

**************

راه ، هر چند پر خَم و پیچ است


جان من در برابرت هیچ است

**************

کهکشان را اگر کنی ترسیم ،


از هزاران  یکی کنم تقدیم :

**************

زخم خوردی ، زِ پا نیُفتادی


فَخر و عِزّت به مردمت دادی

***************

پروَراندی به دل ، هزاران شیر


من چگونه تو را کنم تفسیر؟

***************

چشم خوردی ولی نمک داری


با زمین حسِّ مشترک داری

***************

***************

***************


 دشمنان تو ، گور به گور شده 


 چشم نامحرم از تو دور شده

***************

سربلندی شبیه کوهِ 《مَهَس》


پُرخروشی شبیه رودِ اَرَس

**************

ابر هستیم و عاملِ باران


سیل هستیم و زاده یِ طوفان

**************

همچو نخل ، ایستاده می میریم


مرگ را هم به سُخره می گیریم

**************

زاده ی خاک پاک ایرانیم


مرد هستیم و مرد می مانیم

**************

ثبت و ضبط است در دلِ تاریخ


کَنده ای ریشه یِ عدو از بیخ

**************

ریشه در خاکِ پُرگُهَر داری


نخلهایی چه پُر ثَمَر داری

**************

مرگ بر من ، اگر کنم تردید


در قبالِ تَعَرُّض و تهدید

**************

بین روح من و تو پیوندی است


ریشه اش ، مادری و فرزندی است

**************

کِی توانم ببینَمت مَغموم


یا که باشی ز حقّ خود محروم؟

***************

پشتِ عیسی به 《حرفِ حق》گرمست


زندگانی 《بدونِ حق》 مرگست

**************

ای وطن ، جان من فدایت باد


جسمِ من ، فرشِ کوچه هایت باد

**************

وطن ای سربلندِ بی تکرار


من چگونه تو را کنم انکار؟


*********************

عیسی جوکار

اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد