ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
سد تنگ سرخ و تله کابین_آکواریوم دِراک بلایِ جان شیراز
《به بهانه توسعه گردشگری و با شعار تبدیل شیراز به پایتخت گردشگری ایران ، محیط زیستِ پربرکت و جان و مال و سلامت مردم شیراز را به خطر نیندازید.》
بر اساس اطلاعات بدست آمده از نوع و نحوه ی تصویب و اجرای اولیه یِ دو طرح سد تنگسرخ و تله کابین و آکواریوم دراک و اظهارات اخیر ریاست محترم سازمان محیط زیست استان فارس ، بر همگان آشکار گردید که این دو پروژه ، در ظاهر زیبا و مقبول و در باطن مخوف و ویرانگر و خسارتبار خواهند بود.
تصمیم گیریهای عجولانه و غیرکارشناسانه ، نه تنها بخش قابل توجهی از سرمایه های بیت المال را بیهوده ، به هدر داده است ، که اعتماد عمومی به سازمانها و نهادهای ذیربط همچون شهرداری و شرکت آب منطقه ای فارس و ... را سلب نموده ، مردم و گروههای محیط زیستی ، گردشگری و ورزشی و بویژه متخصصین امر را یکپارچه به اعتراض و مخالفت با این طرحهای خسارت زا ، برانگیخته است.
اصولاً تصویب کنندگان و مجریان محترمِ این دو طرح ، می بایست ، بدلیل اِهمال و بی توجهی به مصالح و منافع عمومی ، و مکانیابی غیر اصولی ، بازخواست شده و به پیشگاه قانون و مردم صبور شیراز و استان فارس ، پاسخگو باشند.
شروع عملیات اجرایی قبل از اخذ مجوزات فنی و صدور اسناد لازمه توسط ادارات و سازمانهای ذیربط ، تمرّدِ آشکار از قوانین و آیین نامه های عمرانی و شهرسازی و ... است ، بعلاوه عدم اقدام در این باب ، ترک فعل است و مستلزم تعقیبات قانونی توسط مراجع محترم قضایی.
مستنداً به متون صریح قوانینِ مربوطه ، مصوب مجلس شورای اسلامی و نظرات تخصصی برخی از کارشناسان و متخصصین این امر ، اقدامات انجام شده در احداث جاده دسترسی و تخریب بخشی از خط الراس دراک ، موجب ورود خساراتی جبران ناپذیر به عرصه منابع طبیعی و محیط زیست شده که در زمان مناسب و به تشخیص اعضای محترم کارگروه نجات دراک ، نجات شیراز و مهارلو ، جهت برآورد خسارات و تعقیب قضاییِ سایر موضوعات ، اقدامات لازم ، معمول خواهد گردید.
با تشکر و سپاس
✍️عیسی جوکار_وکیل دادگستری
بیست و چهارم دیماه ۱۴۰۳
#شیراز